Best Practices Guide for Synchronous/Blended Learning

In 2023-24 two NLS research consultants collaborated with ISANS on the SDI research project Best Practices in Synchronous Online Teaching. During this research project, a Best Practices Guide was developed to help EAL instructors enhance their instructional practices in synchronous and blended learning in the context of a LINC/ PBLA program. The Best Practice Guide is a practical tool, based on findings from the research, exploring existing technologies and other program adaptations to make synchronous and blended language training delivery more effective and consistent across the sector.

Best Practices Guide for Synchronous/Blended Learning

More Publications

Language Learning Leadership Guide

The project is pleased to offer managers and lead teachers in the IRCC-funded language training sector a new version of our leadership guide.  Where previous versions (2012 and 2014) were...

The Effects of Blended Learning in LINC

What are the effects of LINC Blended Learning on learners, teachers and programs? Are there benefits or drawbacks? In September 2017 LearnIT2teach evaluators Jill Cummings, Matthias Sturm and Augusta Avram...

Normes pour les apprenants d’Avenue – L’apprentissage des langues optimisé par la technologie (ALOTech)

Les Normes pour l’apprenant d’Avenue - L’apprentissage des langues optimisé par la technologie (ALOTech) proposent un cadre clair, accessible et centré sur l’autonomie pour soutenir le développement des compétences numériques en...

Avenue Program Standards for TELL, Version 1.2 Enhanced for AI

The Avenue Program Standards for Technology-Enhanced Language Learning (TELL) are designed to help those in decision-making roles in a language program. They provide guidance to administrators, here defined to include...

Été 2024 : Nouvelles brochures sur le didacticiel et le perfectionnement professionnel en français

Découvrez nos nouvelles brochures, désormais disponibles en lecture et téléchargement sur cette page. Elles ont été mises à jour pour vous présenter les étapes de formation des enseignants simplifiées et...

Normes du Programme d’Avenue pour l’Apprentissage des Langues Optimisé par la Technologie

Les normes du programme d’Avenue pour l'apprentissage des langues optimisé par la technologie (ALOTech) sont conçues pour guider les personnes occupant des postes décisionnels au sein d'un programme de langues....