Été 2024 : Nouvelles brochures sur le didacticiel et le perfectionnement professionnel en français

Découvrez nos nouvelles brochures, désormais disponibles en lecture et téléchargement sur cette page. Elles ont été mises à jour pour vous présenter les étapes de formation des enseignants simplifiées et actualisées, ainsi que le nouveau programme et les fonctions améliorées du didacticiel pour les apprenants.

La brochure de perfectionnement professionnel offre des informations précieuses sur le contenu, le format et la durée des étapes de formation. Dans la brochure sur le didacticiel, explorez les nouvelles fonctionnalités émergentes, telles que le Constructeur de cours et l’intégration de Tutela.

More Publications

Updated for Spring 2024: Learner Courseware & Instructor PD Brochures

You can read or download our two project brochures on this page. They've been updated to describe the refreshed, streamlined teacher training stages, and the new curriculum and enhanced functions...

Narrative and Evaluation Report: Blended Learning Innovation for IRCC Settlement Language Training

Project evaluation is part of every aspect of the project. This 85-page report summarizes what we’ve learned about learning innovation in the sector since 2013.

Normes du Programme d’Avenue pour l’Apprentissage des Langues Optimisé par la Technologie

Les normes du programme d’Avenue pour l'apprentissage des langues optimisé par la technologie (ALOTech) sont conçues pour guider les personnes occupant des postes décisionnels au sein d'un programme de langues....

Learning Technology Innovation Leadership

In addition to our four-stage blended learning teacher training, since 2015 the project has been developing, piloting and hosting online training for LINC managers or lead teachers. Our aim has...

LearnIT2teach Project Brochure

A four-page guide to the blended learning courseware and teacher training the project provides to IRCC-funded settlement language training professionals.

Avenue Program Standards for TELL

The Avenue Program Standards for Technology-Enhanced Language Learning (TELL) are designed to help those in decision-making roles in a language program. They provide guidance to administrators, here defined to include...